linastroom.blogg.se

Han är som en hund

Publicerad 2016-04-04 21:10:11 i Allmänt,

Idag blev det en lång kväll i stallet vilket verkligen var behövligt. Det är så underbart skönt att det är ljust såpass länge. Idag var jag och Julia ute i skogen strax innan åtta och det var inte ens nära mörker? Så underbart! Jag tog Ronny i grimma och grimskaft och Julia red Cleo, det blev en väldigt mysig tur i skogen. Julia och Cleo tog sin första trav tillsammans utanför paddocken och det gick bra. Cleo var otroligt lugn idag och då är det bäst att ta tillfället i akt. ;) Jag och Ronny hoppade över lite stockar och avlutade med en galopp. Jag fick springa snabbt för att hålla upp i hans tempo. Haha! Julia nämnde att Ronny är som en hund och det är verkligen sant. Han går lugnt bredvid en och gör inte en fluga förnär. Vill jag ta med honom ut och springa följer han med eller om han ska få sträcka på sig i galopp är det bara för mig att öka tempot lite. Han är verkligen helt underbar den ponnyn!!
 
Trodde att det skulle kännas piss, piss att kicka igång skolan och vardagen igen men det känns faktiskt bra. Det var kul att få träffa vännerna i skolan igen och få in lite rutiner igen. Vardagskvällarna i stallet är verkligen helt underbara nu. På vintern är det inte alls lika roligt men nu när ljuset kommer tillbaka är det verkligen värt allt slit och alla frysna fingrar. ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela